Procedure toevoegen aan een project
Met dit stappenplan voegt u eenvoudig en snel een nieuwe procedure toe aan uw project. U doorloopt stapsgewijs het invullen van bevoegd gezag, activiteit, procedure en planning. Daarna wordt de procedure automatisch toegevoegd aan uw projectoverzicht en kunt u deze indien nodig aanpassen.
Het toevoegen van een nieuwe procedure aan uw project is eenvoudig en snel. Volg onderstaand stappenplan om een procedure toe te voegen aan uw project.
1. Open uw project
- Ga naar het tabblad Procedures.
- Klik vervolgens op Procedure toevoegen.
2. Vul de proceduregegevens in
U doorloopt de volgende stappen om de procedure in te vullen:
- Bevoegd gezag
- Geef aan welk bevoegd gezag verantwoordelijk is.
- Weet u het bevoegd gezag niet? Kies dan de optie Bevoegd gezag nog niet bekend.
- Activiteit
- Selecteer de activiteit door in het veld te typen. De relevante opties verschijnen automatisch in een lijst.
- Procedure
- U heeft hier de volgende mogelijkheden:
- Pas de naam van de procedure aan. Laat u het veld leeg, dan wordt de naam van de activiteit automatisch overgenomen.
- Kies het type procedure. Het meest waarschijnlijke type is alvast voorgeselecteerd op basis van de activiteit en het bevoegd gezag. U kunt dit indien nodig aanpassen.
- U heeft hier de volgende mogelijkheden:
- Planning
- Geef de planningsdetails van de procedure aan:
- Selecteer de fases waaruit de procedure bestaat.
- Geef aan wat het ijkpunt voor de planning zal zijn.
- Vul de ijkdatum in zodat de planning correct wordt berekend.
- Geef de planningsdetails van de procedure aan:
De procedure is nu succesvol toegevoegd en u wordt automatisch teruggeleid naar het projectoverzicht. De procedure staat in de planning op basis van de ingevulde ijkgegevens.
In de lijst met procedures ziet u de details van de zojuist toegevoegde procedure. Indien nodig kunt u hier verdere gegevens wijzigen.
Met dit stappenplan kunt u eenvoudig en efficiënt procedures toevoegen aan uw project, zodat alles overzichtelijk en up-to-date blijft!